Geen ondernemer kan zonder een website. Al was het maar voor de klant om slechts de openingstijden te checken. Maar de meeste ondernemers wensen toch wel wat meer van hun website. Een website moet er mooi uitzien. Smaken verschillen maar met de bouw van je website moet je toch rekening houden met de algemene smaak van je doelgroep. Als je bijvoorbeeld weet van je doelgroep dat ze redelijk oud zijn, probeer ze dan niet te vervelen met jouw flitsende website. Je moet heel wat weten van je doelgroep voordat je een website op poten zet. Hoe kundig zijn ze met computers? Welke browser gebruiken en welke versie? Wat zoeken ze nu eigenlijk op jouw website? Welke leeftijdsgroepen zouden jouw website bezoeken en zijn het voornamelijk mannen of vrouwen? Wat zijn de hobby’s? Hebben ze al kinderen of kleinkinderen? Waarom zouden ze jouw dienst of product nodig hebben? Bij webdesign moet je rekening houden met al deze factoren. Ook moet een website interessante content, oftewel inhoud, hebben. Je wilt je doelgroep toch een tijdje vasthouden en ervoor zorgen dat ze een product of dienst bij je afnemen. Je kunt regelmatig nieuwe content op je website zetten zodat ze ook nog eens terugkomen. Dat kun je doen in de vorm van een blog bijvoorbeeld. Ook foto’s, films en webcambeelden doen het goed. Of je biedt je bezoekers een handige webapplicatie aan waarmee ze iets kunnen doen waar zij eventueel behoefte aan hebben. Misschien een handige valuta omreken tool of zo. Dit is uiteraard afhankelijk van het onderwerp van jouw website. Houdt ook rekening met de apparaten waarmee je bezoekers je website willen bezoeken. Het beste kan responsive design worden gebruikt. In dat geval past de website zich aan aan de grootte van de monitor waarop hij bekeken wordt. Meer en meer bezoekers van websites gebruiken namelijk hun mobiele telefoon. |
Bezoek de website voor meer informatie |