Wat rijdt dat heerlijk, de Hyundai i10 automaat. Alsof je door het verkeer glijdt; nooit eerder kostte auto rijden je zo weinig moeite. Met de Hyundai i10 automaat koop je een bijzondere auto. En dat is best bijzonder, want de i10 moest de Hyundai Atos vervangen, en de Atos was lange periode toch een bijzonder populaire auto. Loodzware taak de Atos te vervangenWe spreken van 2007 als Hyundai de i10 presenteert als vervanger van de Atos. De i10 behoort tot de miniklasse. Bijzonder: na de lancering in 2007 onderging de Hyundai i10 al drie jaar later een volledige metamorfose. Vervolgens was 2010 een mijlpaal voor de Hyundai i10 toen er een elektrische versie op de markt kwam in de vorm van de i10 BlueOn. De Hyundai i10 ondervindt in de miniklasse behoorlijke concurrentie overigens en moet opboksen tegen auto’s als de Citroën C1, Peugeot 108, de Renault Twingo en de Toyota Aygo. Hyundai staat voor moderniteitDe Hyundai i10 is er met drie en vier kleppen en heeft een vermogen dat ligt tussen de 68 en 85 PK. Behalve in elektrische versie is de auto er ook in benzine- en diesel uitvoeringen. Bijzonder aan de Hyundai in het algemeen en de i10 in het bijzonder zijn de vernieuwingen die steeds weer door worden gevoerd. Niet voor niets betekent Hyundai ‘moderniteit’. En wat dat betreft doet het automerk haar naam echt eer aan. Een auto blog vol met autonieuws en inspiratieHoe je de i10 op het spoor kwam? Via een erg leuk auto blog vol met interessant auto nieuws. Het blog zette je op het spoor van de grootste autofabrikant van Zuid Korea en vanaf dat moment was je verkocht. Dat je nu naar volle tevredenheid rondrijdt in de i10 automaat is daar dan ook een logisch gevolg van. |